5 kıtada, 93 ülkede 500’ün üzerinde mağazası ve e-ticaret kanalıyla 2022’de yüzde 100’ün üzerinde büyüyen DeFacto, Cumhuriyetin 100. Yılında 100 ülkede fiziksel ve dijital olarak varlık gösterecek.
“Ulaşılabilir Moda” anlayışı ve globalleşme vizyonu doğrultusunda 5 kıtada 93 ülkede 500’ün üzerinde mağaza ve e-ticaret kanalıyla 2022 yılında yüzde 100’ün üzerinde büyüme kaydeden DeFacto, Cumhuriyetin 100. Yılında 100 ülkede fiziksel ve dijital olarak varlık göstermeyi hedefliyor. DeFacto’nun genç bir marka olarak sahip olduğu yüksek potansiyeli ile 2023 yılında da sıçrayarak büyümeye devam edeceğini belirten DeFacto CEO’su İhsan Ateş, “Bu yıl yüzde 100 büyüyerek globalleşme hedeflerimize emin adımlarla ilerlediğimizi kanıtladık. 2023 yılı büyüme hamlemizin ivmesini daha da yükselttiğimiz bir yıl olacak ve yeni yılda da sıçrayarak büyümeye devam edeceğiz” dedi.
DeFacto’nun yeni mağaza yatırımları ve online operasyonlara yöneldiği 2022’de satışlardaki yurt dışı payının yüzde 50’ye ulaştığını belirten İhsan Ateş, şunları söyledi:
“2022’de Almanya’da Berlin’de, Türkmenistan, Kamerun ve Kongo’da ilk mağazalarımızı açtık. 2023 yılında da Dubai, Suudi Arabistan, Libya, Cezayir, Angola, Ruhanda ve Mauritius Adası’nda mağaza açacağız. E-ticaret kanalında yatırımlarımıza devam ederek, online satışların toplam ciro içinden aldığı payı yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl yine ihracat rekoru kırmayı hedefliyoruz. 2027 yılında ise ihracatın ciromuzdaki payını yüzde 70 seviyesine yükseltirken bulunduğumuz ülke sayısını da 180’e çıkaracağız”
DeFacto modasının omni-channel satış kanalları sayesinde tüm dünyayı kuşattığına değinen İhsan Ateş, “Avrupa’nın çok uluslu e-ticaret sitesi Zalando ile gerçekleştirdiğimiz güçlü iş birliği sayesinde Avrupa’nın en etkin 12 pazarında hizmet vermeye başladık ve Avrupa’nın en çok büyüme yakalayarak başarı hikayesi yazan moda markalarından biri olduk. İngiltere’de hibrit DeFacto.com takımı kurduk ve ABD Amazon’da satışa başladık. E-Ticaret ve online kanallardaki tecrübelerimiz sayesinde fiziksel olarak varlık göstermediğimiz ama yer almayı istediğimiz pazarlarda, online olarak hızlı bir şekilde yer alabilecek deneyime sahibiz” dedi.
“2023’DE ODAĞIMIZDA ‘MİNİMALİZM’ OLACAK”
DeFacto’nun 2023 yılı stratejisinin odağında “Minimalizm”in yer alacağını belirten DeFacto CEO’su İhsan Ateş, bu stratejinin çıkış noktasının “Müşteriyi aşık etmek” vizyonları olduğunu söyledi. İhsan Ateş, şöyle dedi:
“Daha az finansman, insan kaynağı ve zaman harcayarak verimliliğimizi sağlarken, ürün ve koleksiyonlarımızda da aynı verimi yakalayacağız. Minimalist moda anlayışımızla tasarladığımız optimum çeşit ve detayların yer alacağı zamansız ve uzun ömürlü ürünlerimizle müşterilerimizin kafasını karıştırmadan, satın alma kararlarını kolaylaştırıp ihtiyacı kadar satın almalarını teşvik edeceğiz. Bu kararı almak markalar için zor olmakla birlikte DeFacto olarak çocuklarımız ve gelecek nesiller için bu adımı bugünden atmanın sorumluluğunu taşıyoruz”
“ÜRÜN YÖNETİMİNİ YAPAY ZEKA İLE YAPIYORUZ”
DeFacto’nun bir moda markası olduğu kadar aynı zamanda bir teknoloji markası da olduğunu ifade eden İhsan Ateş, geleceği öngörerek 10 yıl önce kurdukları DeFacto Teknoloji sayesinde kendi teknolojilerini ürettiklerini söyledi. İhsan Ateş, şöyle dedi:
“10 yıl önce kurduğumuz DeFacto Teknoloji’de bugün 300 kişilik developer ekibimizle ürün yönetimini yapay zeka ile yapabiliyoruz. “Big Data”yı analiz ederek müşterimizi yakından tanıyoruz ve kişiye özel kampanyalar üretebiliyoruz. DeFacto mağazası bugün neredeyse herkesin cebinde ve bu uygulama sayesinde her an, her yerde müşterilerimize 7/24 alışveriş keyfi sunuyoruz. Müşterilerimizin alışveriş yolculuğunu iyi okuyarak onları şaşırtan ve ‘markamıza aşık edecek’ yeniliklere imza atıyoruz. Modaya bakışımız “Fijital”. Bu bakış açımızla online ve fiziksel kanallar arasındaki sınırları kaldırıyoruz. RFID teknolojisiyle donatılan akıllı mağazalarımızda sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve robotik teknolojilerinden yararlanıyoruz, müşterilerimiz bir ürünü beğendiğinde “akıllı aynada” üzerinde kombinli bir şekilde görme imkânı yakalıyor. Türkiye’de perakende sektöründe bir ilk olan DFPOS uygulamamız sayesinde müşterilerimiz mağazamızın her noktasını alışverişini tamamlamak için kullanabiliyorlar. Berlin’de açtığımız ‘Sonsuzluk’ temalı fijital mağazamızı ise müşterilerimizin moda, teknoloji ve sanatı içinealan yeni nesil mağazacılık kavramını derinlemesine yaşayacağı bir mağaza deneyimi için kurguladık”.
Önümüzdeki dönemde DeFacto’nun sanal dünyadaki varlığının daha çok konuşulacağının altını çizen Ateş, NFT projeleriyle Fırat karakterinin yaratıcısı ünlü karikatürist Uğur Gürsoy ile yaptıkları işbirliğini hatırlatarak yeni yılın ilk çeyreğinde metaverse dünyasına güçlü bir giriş yapacaklarını ve böylece müşterileriyle etkileşimde olabilecekleri farklı bir platformda da yer alacaklarını söyledi.
BİTKİ BAZLI DERİ KOLEKSİYONUNUN ÖNCÜSÜ
DeFacto’nun tüm AR-GE çalışmalarının 2050 yılı hedefleri olan “İklim pozitif” marka olacak şekilde planladığını vurgulayan İhsan Ateş, “Benimsediğimiz değerlerle en önemli gündemlerimizden biri de çevreye duyarlı ve sürdürülebilir üretim yapmak. DeFacto Life çatısı altındaki Elma Derisi koleksiyonumuz moda sektöründe vegan deri kullanımının öncü uygulamalarından biri. Bitki bazlı vegan deri üretmek için AR-GE çalışmalarımızda önemli bir noktaya geldik. Önümüzdeki yıl bu koleksiyonumuz daha da genişleyecek ve 2030’a kadar koleksiyonlarımızın yüzde 90’ının sürdürülebilir olmasını sağlayacak inovasyonlar geliştiriyoruz” dedi.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.